I forhold til Gå gruppen hos IF Limone, anbefaler vi at følgende tilstræbes:

• Vi mødes på græsplænen bagved frivillighuset.
• Det vil ikke være muligt at benyttet faciliteter i frivillighuset
• Brug dit eget udstyr. Det gælder både stave, kasketter, solbriller, solcreme, overtøj mm.
• Husk at vi fortsat holder god afstand til hinanden
• Vi siger farvel og på gensyn allerede inden vi går ruten, så alle kan gå hjem umiddelbart efter vi er færdige med ruten.
• Der vi være sprit til rådighed.

HUSK at vi fortsat følger de generelle krav og anbefalinger vedr. COVID-19

  • Hold afstand til hinanden i videst muligt omfang. Hvis man holder en afstand på en meter til andre mennesker, er smitterisikoen lille. Hvis man holder to meters afstand, når man synger eller dyrker idræt, er smitterisikoen stadig lille. I forbindelse med sport med fysisk kontakt er der derimod en stor risiko for smitte.
  • Vær særligt opmærksom på håndhygiejne – brug håndsprit, hvis der ikke er mulighed for at vaske hænder med vand og sæbe.
  • Host eller nys i albuen eller i et papirlommetørklæde, bær evt. mundbind. 
  • Man skal holde sig hjemme, hvis man har symptomer som fx feber, hoste, muskelømhed – og gå straks hjem selv ved milde symptomer. 
  • Vær opmærksom på de særlige risikogrupper, som er defineret af Sundhedsstyrelsen.

Gå gruppe onsdage

fra 13.00 til 14.30

Frivillighuset
Så er det bare på med skoene og i gang!
Vi Starter fra Frivillighuset, Rustenborgvej 2A, 2800 Lyngby og går en dejlig tur i området.
Før turen, kan man trygt lægge sin taske mm. i frivillighedscentret, hvis der er behov for det.
Når gruppen er tilbage vil der være te eller kaffe til alle og her er det tanken at man kan evaluerer turen og snakke om oplevelserne.
Der er to instruktører tilknyttet gruppen. Hilmer står for gruppen i ulige uge og Michael tager så de lige uger.
 
Gode grunde til, at du skal med på gå gruppens ture!
– Gang er helt enkelt godt for helbredet. F.eks. er gang med til at sænke blodtrykket, øge kalorieforbrændingen og forebygge hjertekarsygdomme.
– Gang styrker din mentale sundhed og er godt mod stress og depression.
– Gang er skånsom (og alligevel effektiv) træning for kroppen.
– Gang er en fleksibel motionsform, som kan dyrkes når og hvor det passer dig.
– Gang er for alle – du bestemmer selv hvor hurtigt og hvor langt du vil gå.
– Gang er en oplagt mulighed for at få et pusterum i hverdagen.
– Gang kræver ikke noget særligt udstyr.
– Gang kan være kilde til mange gode oplevelser i naturen.
– Gang med andre er en oplagt måde at kombinere motion og socialt samvær.
 
 

Click here to add your own text