Mundbind til meditation

  • Fra torsdag den 29. oktober er der krav om mundbind i hele Lyngby Idrætsby. Det er først når man står omklædt og klar til at træne, at mundbindet må fjernes. Det vil altså sige, at man beholder sit mundbind på, indtil man har fundet sin plads i lokalet. Forlader man sit træningsområde skal man straks og uden undtagelse bære mundbindet igen.

I forhold til meditation hos IF Limone, anbefaler vi at følgende tilstræbes:

  • At I kommer omklædt hjemmefra og tager direkte hjem efter timen
  • At vi er opmærksomme på at holder god afstand til hinanden.
  • At man hurtigt finder en plads i lokalet, så vi ikke klumper sammen ved indgangen
  • At tasker, poser osv tages med hen til den måtte du skal ligge på

Instruktøren sørger for

  • At ovenstående anbefalinger overholdes
  • At fast inventar og måtter er afsprittet når I kommer og afsprittes efter timen

OBS: I skal selv medbringe tæppe og  hvis man har sin egne yoga måtte må meget gerne medbringe den.

HUSK at vi fortsat følger de generelle krav og anbefalinger vedr. COVID-19

  • Hold afstand til hinanden i videst muligt omfang. Hvis man holder en afstand på en meter til andre mennesker, er smitterisikoen lille. Hvis man holder to meters afstand, når man synger eller dyrker idræt, er smitterisikoen stadig lille. I forbindelse med sport med fysisk kontakt er der derimod en stor risiko for smitte.
  • Vær særligt opmærksom på håndhygiejne – brug håndsprit, hvis der ikke er mulighed for at vaske hænder med vand og sæbe.
  • Host eller nys i albuen eller i et papirlommetørklæde, bær evt. mundbind. 
  • Man skal holde sig hjemme, hvis man har symptomer som fx feber, hoste, muskelømhed – og gå straks hjem selv ved milde symptomer. 
  • Vær opmærksom på de særlige risikogrupper, som er defineret af Sundhedsstyrelsen.

Bevægelse og Meditation onsdage

fra 14.00 til 15.30

Dansesalen på Lyngby Idrætsby
 

”Bevægelse og Meditation” starte med en bevægelsesdel, hvor vi vil lave en bred vifte af bevægelser, som er gode for din balance, koordinationsevne, kredsløb og muskel-/ledstyrke. Her kan alle være med – der vil være fokus på at lave en behagelig træning, som først og fremmest skal give din krop velvære. Vi kommer så at sige “hele vejen rund” og er bygget op med opvarmning, styrke, balance, grounding og udstræk. Ved behov vil vi anvende redskaber som f.eks. ballsticks og elastikker.

Når vi har afsluttet bevægelsesdelen, vil vi lave en guidet meditation hvor Jan, ved hjælp af sin stemme, guider jer igennem en meditation på mellem 15-20 min. Meditation findes i mange variationer og på mange niveauer – fælles er dog, at man gennem meditation har mulighed for at opnå en dybere følelsesmæssig, mental og fysisk ro. Meditation er kendt for at kunne: Hjælpe dig med at reducere stress, angst og uro/Forbedre din koncentrationsevne/Forbedre din søvn/Opbygge et indre overskud.

Afhængig af deltagerne, kan vi også vælge at lave en meditation, hvor vi lytter til afslappende musik og bruger musikkens ro til at slappe meget dybt af og oplade det indre batteri så vi har mere overskud til den ydre verden.

Niels Esbech